Site Meter Bilgi Dehlizi: Otomatik Vites Kullanımı Artıyor

23 Aralık 2007 Pazar

Otomatik Vites Kullanımı Artıyor

Artışta trafik yoğunluğu, konforlu kullanım ve kadınların rolü büyük...

Bazıları otomatik vitesin otomobil kullanma keyfini yok ettiğini söylese de rakamlar alışkanlıkların çabuk değiştiğini gösteriyor. Türkiye'de 10 yıl öncesine kadar sadece lüks otomobiller ve yurtdışından gelen ithal otomobillerin bazılarında olan otomatik şanzıman kullanımı hızla artıyor. Öyle ki trafikteki her 100 aracın 26'sı artık otomatik vitesli.
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre toplam pazarda 2007 Ekim sonu itibarıyla otomatik şanzımanlı araç satışı 2006 yılının aynı dönemine oranla yüzde 5 arttı. En yüksek artış yüzde 35'lik artışla C segmenti (orta segment) araçlarda görüldü. Aynı dönemde tüm segmentler içindeki otomatik vitesli araç satışlarının payı da yüzde 21'den yüzde 26'ya yükseldi. Yine rapordaki bilgilere göre otomatik şanzımanlı araçların toplam satışlardan aldığı pay hızla artıyor.


Dizel de böyle başlamıştı

Türkiye'de öyle alışkanlıklar değişiyor ki sektör yetkilileri bile şaşırıp kalıyor. Örneğin dizel otomobil kullanımı 5 yıl öncesine kadar yüzde 3-5 arasında değişirken son verilere göre bu oran yüzde 50'yi geçti. Şimdi aynı moda otomatik viteste yaşanıyor. Sanıldığının aksine otomatik vites yakıt tüketimini eskisi kadar yükseltmiyor ve performanstan taviz vermiyor. Bu özellikler İstanbul'un yoğun trafiğiyle birleşince otomatik viteste patlama yaşanıyor. Ancak otomatik şanzımanlı araçların fiyatı, manuel şanzımanlı araçlara göre 2-5 bin YTL daha fazla oluyor.

Honda 4 yıldır şampiyon

Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Ümit Karaarslan, Honda'nın en çok otomatik vites satan şirket olduğunu söylüyor. Geçen yıl satılan toplam 319 bin binek aracın 80 bininin yani yüzde 21'inin otomatik vitesli olduğunu belirten Karaarslan, "Honda 11 bin 250 adetle yüzde 14 pazar payıyla birinci olmuştu. Bu yıl ocak-ekim arasında 66 bin 931 adet otomatik vites araç satıldı. Bu rakam toplam 256 binlik satışın yüzde 26'sına denk geliyor. Honda olarak bu yıl otomatik viteste pazar payımızı 10 bin 770 adetle yüzde 16'ya çıkardık. Böylece son dört yılın şampiyonu unvanımızı sürdürüyoruz." dedi.

Ümit Karaarslan, bu artışın en büyük nedeninin artan trafik sıkışıklığında sağlanan rahatlık ve şehir içi sürüş konforu olduğunu söylüyor. Karaarslan'a göre artık vites değişimleri eskisi gibi belirgin değil ve sarsıntı yapmıyor. Kullanıcı vitesin değiştiğini anlayamıyor. Karaarslan, Honda'nın 'Hondamatik' sistemiyle otomatik vitesten kaynaklanan yakıt tüketimindeki artışın yüzde 12 olduğunu belirtiyor.

Honda Türkiye'nin sattığı ciplerin tamamını otomatik vitesle alıcı buluyor. Civic ve Jazz modellerinde otomatik vitesli modellerin satış oranı yüzde 70. Karaarslan, Jazz'ın müşterilerinin yüzde 70'inin de kadın olduğunu hatırlatarak kadınların rolünün büyük olduğunu ifade ediyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

nice post. thanks.